PENGIKUT

Wednesday

MOTIVASI INTRINSIK

SELAMAT MAAL HIJRAH 1432 KEPADA SEMUA BLOGGERS DAN SELURUH UMAT ISLAM!!

kalau wish2 gini (? apakah?) terasa macam wish2 besday ngan happy new year lah pulak kan. selalu akan bersepah2 mesej selamat tahun baru bila 31 disember sampai sesak2 traffic maxis/celcom/digi/umobile/etc. *tak perlu eja wish2 sebenarnya cukup sekadar wishes! hype! biasa tuh yerk salah2 eja kan.* tapi bila maal hijrah memang leh kira ngn sebelah tangan jerk. HAHAHA!!

banyak sebenarnya harapan yang aku bina sempena maal hijrah. aku nak hijrah macam2 perkara yang sangat looser dalam diri ni. contohnya perkara yang semakin melampaui batas sekarang adalah bangun lewat! haih~ anak dara memang tak bagus bangun lewat. eh! anak teruna pun sama.

satu benda yang paling nyata yang aku dah hijrah kan adalah aku dah delete "benda tu" yang sering mengganggu hidup aku sejak akhir2 ni. ye mungkin tak mengganggu hidup kalian tapi mengganggu hidup aku. oh. siap guna kata ganti nama kalian lagi nampak tak aku bersungguh? bukanlah delete macam terus vanish tak ingat langsung. sikit2 lah kan. walaupun makan masa aku berusaha bukan? *tepuk tangan sekarang!!*

tapi, ada satu lagi yang perlu aku delete. mungkin minggu depan aku delete. ye. minggu depan. yakin minggu depan aku akan buang segala2 yang mengganggu hidup aku sejak akhir2 ni.

meletakkan fokus yang masih boleh dikawal dihadapan mata semula. sejak akhir2 ni hidup aku kacau bilau bila "benda tu" jadi pada aku. semua fokus utama aku macam dah lari sikit but i am glad, ALLAH tak biarkan aku terus lena ditelan arus dan terdampar. alhamdulillah... syukur.=)
sekarang otak dah mula fikir kan fokus itu semula. fokus apa ye? ya, seiring dengan perjalanan masa aku akan upgrade tentang fokus itu pada kalian semua.sekali lagi aku guna perkataan kalian.

ada banyak lagi yang aku dah rangka untuk kehidupan masa hadapan. yup. i try my best to do it one by one starting from tomorrow. wish me luck fellas!!



**motivasi intrinsik adalah kesedaran tentang perkara yang baik yang didorong oleh diri sendiri. kalau nak lagi detail belajar lah ilmu pendidikan. mata pelajaran yang kuliah memang membosankan tapi bila baca balik, ilmu yang sangat berharga. that's the 1st reason how i fall in love to be teacher **

No comments: