PENGIKUT

Monday

KEGEMARAN SUAMI DAN ANAK-ANAK

pheuwww!! habis peluh petani keluar.. bukan sebab dah takde beras kat rumah. bukan jugak tiba2 ayah beli sebidang tanah sawah, aku kene pergi membanting tulang mencari rezeki untuk dibawa pulang. tak2. setelah berjaya menjadi master chef cupcake kali ni mahu cuba menjadi master chef cookies pulak. boleh juga dikatakan sebagai cubaan pertama membuat makanan petang untuk suami dan anakanak kelak(aik?). harap-harap akan jadi kegemaran suami dan anakanak kelak(aik?) (suka eh kau ulang2 suami dan anakanak tu berulang kali. T__T)

oh. tak caye eh aku boleh baking cookies? nah amik bukti.


tadaaa~~
hye!

okey.. sekarang title "saya tak pandai masak" dah boleh buang dari hidup amalina wahida. T__T
mungkin bakat semulajadi turun dari mak agaknya.. alhamdulillah..eh. masuk bakul angkat sendiri nampak? ah. tak kisahlah, siapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri.. 'tahniah amalina, akhirnya kau dah dewasa' err.. kenapa ada perkataan dewasa nih? dah2. nanti raya datanglah rumah ye.(tiba2?)

nak tahu tak tengahtengah bancuh bahan2 sehingga sebati kan, otak aku ligat berfikir. bukan berfikir pasal cookies ni tapi tiba2 aku terfikir satu lirik nasyid nih.

"rindu itu adalah
anugerah dari ALLAH
insan yang berhati nurani
punyai rasa rindu..
rindu pada kedamaian
rindu pada ketenangan
rindukan kesejahteraan
dan juga kebahagiaan.."
(korang pernah dengar tak nasyid ni?)

aku terfikir, rindu itu satu anugerah.. sepatutnya kita bersyukur kerana ada perasaan rindu dalam hati. pernah tau aku tanya pada seseorang satu soalan ni.

me : " apa yang awak faham dengan rasa rindu? boleh describe kan dekat saya tak sebenar2 rindu tu macam mana?" (20 markah)

him : "rindu tu, macam satu perasaan gelisah dan tak lengkap, apabila satu hari awak tak dapat berhubung dengan seseorang. awak rasa tak sedap hati, awak rasa kosong, awak asyik terfikir akan hal orang tu. sihat ke, apa ke. dari rindu tu awak akan tahu, yang orang tu penting dalam hidup awak, dan dari situ awak akan tahu awak menyayangi orang tu.."



*sigh*
how can i tell u about my feeling..
how i missed all the conversation..



No comments: