PENGIKUT

Thursday

ONE FINE DAY

yup. hari ni adalah hari yang elok. taklah terlalu happy. tapi it's just one fine day..
rasa senang dengan cuaca yang tak terlalu panas..
tak hujan tapi tak panas..
kain dijemuran pun kering walau tak panas..
rasa senang sebab ada orang datang rumah..hehehehe.. (terima kasih ye sahabat..u knoe who u r..)
oh ye. berat turun lagi 1 kg. MIAHAHAHAHA!!( amboi! suka sangat lah kau ni kan.)
dah habis baca kompilasi buku tulisan hasrizal abdul jamil.

buku ni sangat bermakna. menenangkan hati yang resah bila dibaca. siri "bercinta sampai ke syurga" paling aku suka. sebab terlalu banyak yang relate dengan aku. heh. percaya atau tidak buku ni buat air mata aku mengalir dengan deras. jangan terus menghukum sebelum membaca isinya. aku beli bukan sebab kulit buku ni kaler perpel. aku beli bukan sebab aku nak mengemudi rumah tangga. tak2. syukur, sebab terjumpa sesuatu ketika sangat memerlukan. =)) dah kata tadi kan, it's ONE FINE DAY.


yeay! diberi buku ni dari seorang sahabat =))

menenangkan! belum habis baca, sebab baru je dapat tadi. =__= tapi isinya sama macam buku kat atas tadi. bukan sama dengan apa yang dikupas. tapi perasaan aku sama bila baca buku kat atas nih. banjir air mata. T__T. entah kenapa entah suka tersentuh dengan sesetengah isu yang diketengahkan.

wahai pelajar wahai remaja, jangan pandang enteng bukubuku yang berunsur macam ni. jangan stereotaip pada buku2 genre macam ni. bila kau kecundang dalam kehidupan, tak perlu kau pergi head bangging atau melalak, meliar tak tentu hala untuk cari ketenangan. cukup dengan membaca kau akan rasa ketenangannya.. (selain daripada solat dan yang sewaktu dengannya)



**kadang2 hati kita ni memerlukan sesuatu untuk disedarkan sebab kadang2 kita hanyut dalam melakukan sesuatu hal yang kita sedar tapi kita tak sedar.. **






tomorrow u'll go to sabah..
hope u r enjoying the whole moment..
even this "thing" is too harsh..
but, its called a life..

No comments: