PENGIKUT

Friday

dia yang aku kagumi ^_^

post agak jiwang..diharap bersabar.. !_!
*perhatian! post adalah bukan sebuah puisi atau syair atau seadik beradik dengannya.. *

*perhatian!dia adalah seorang insan yang bukan ahli keluarga atau sahabat handai.. juga bukan seorang petani moden atau pesawah.. dia adalah dia*


mengenalinya dari seorang kawan..
tidak pernah bertemu..atau bersua..
berkongsi rasa tanpa mengenal suara..

permulaan perkenalan
pada 29 april 2009
pada hari lahirku yang ke 20 tahun..

sebelum itu..
aku sudah mengenalinya terlebih dahulu..
dalam 3 bulan sebelum aku menegurnya di YM..

aku mengagumi keperibadiannya..
cara dia menyusun kata..
cara dia membawa diri..
cara dia melontarkan idea..
pendek kata..
segala-gala yang berkenaan dengannya..

dia memang bijak!
dan kebijakannya membuat kan aku berfikir..
"ya ALLAH..sangat hebat engkau ciptakan manusia ini.."


hatiku terusik..
hidup setelah sekian lama mati..
terbuka setelah lama tertutup..
untuk sesuatu yang dikatakan cinta..
memang..
aku akui..
aku sudah lupa bagaimana caranya untuk merasai rasa ini..

namun..ku tekadkan diri
cuba mendekati dia yang aku tak tahu dari mana datangnya..

dapatku rasakan kini
betapa susahnya untuk mendekati..
memiliki sesuatu yang aku tak pasti..
diluar kekuasaan aku untuk menjangka kannya..

namun..
aku tetap cuba dan berusaha dengan bermacam cara..
lama!!
sangat lama..
..

perlahan-lahan..
aku cuba dan berusaha..
setiap waktu aku berdoa..
kucuba tanpa rasa jemu..

sehingga kini..
aku masih berusaha..
sungguh.. hati ini
Tuhan sahaja yang tahu..



***ku berharap.. apa yang ku rasakan ini adalah benar.. KAU yang lebih mengetahui apa
yang terbaik untukku...




No comments: