PENGIKUT

Sunday

AKU TAK VS AKU SUKA

aku tak suka dengan asap sebab asap busuk. jadi aku tak suka orang yang merokok.

aku tak suka dengan pujian sebab pujian boleh buat kita lupa diri. jadi aku tak suka orang yang memuji tak kira tempat dan tanpa aku kenali.

aku tak suka cakap benda yang takde makna. jadi, aku tak suka orang yang cakap tak guna otak.

aku tak suka buat sesuatu tanpa tujuan. jadi aku tak suka orang yang takde matlamat hidup.

aku tak suka beraada dalam keadaan terdesak. jadi aku tak suka orang yang suka mendesak.

aku tak suka di arah untuk buat sesuatu. jadi aku tak suka orang yang suka mengarah.

aku tak suka meminta bantuan dan menyusahkan orang. jadi aku perlukan orang yang boleh membantu tanpa aku minta dan tanpa aku menyusahkan dia.

aku tak pandai mengekspresikan perasaan sayang pada orang. jadi aku perlukan orang yang memahami apa yang perasaan aku katakan.




aku suka dengan kebijaksanaan. jadi aku perlukan orang yang bijak dari segala segi.

aku suka pada kesetiaan. jadi aku perlukan orang yang percaya akan kesetiaan.

aku sukakan kebebasan. jadi aku perlukan orang yang boleh beri aku kebebasan tetapi menarik aku bila aku terlampau bebas.

aku suka buat sesuatu bergantung pada diri sendiri walaupun kadang-kadang aku perlukan bantuan, jadi aku perlukan orang yang membiarkan aku buat kerja sendiri tetapi membantu bila aku perlukan.

aku suka buat keputusan terburu buru. jadi aku suka kan orang yang tenang masa buat keputusan.

aku suka eksaited terlebih pada benda-benda baru. jadi aku suka kan orang yang boleh control ke eksaited an aku supaya aku tak terkeluar dari landasan.

aku suka hilang pertimbangan bila masalah datang bertimpa-timpa. jadi aku suka kan orang yang boleh beri pertimbangan bila aku perlukan.

aku suka buat benda entah hape-hape pada sesuatu masa tanpa aku sedar. jadi aku perlukan orang yang tegur dan beri kesedaran bila sesuatu masa tu datang.

aku suka mendengar pendapat bila masa aku konfius untuk buat keputusan, jadi aku perlukan orang yang boleh beri pendapat YANG AKU NAK DENGAR.

aku suka mengada-ngada pada waktu yang tak tentu. jadi aku suka kan orang yang boleh terima mengada-ngada tu tapi menegur bila aku terlebih mengada-ngada.

aku suka dengan perasaan jatuh cinta. jadi aku suka kan orang yang boleh buat aku mempunyai perasaan itu berkali kali.

No comments: