PENGIKUT

Wednesday

tahniah sayang..

berapa kali kamoo semua khatam al-quran??
khataM bukan khataN.. okeyh..
dah-dah tak payahlah nak kira-kira dengan kalkulator..
separuh jari pun tak cukup agaknya.. <-- ^_^

pengalaman aku.. sebelum tu.. mari naik tikar aladdin pergi ke masa lalu aku.. zam! zam! alakazam!!
seingat aku.. aku pernah khatam al-quran adalah dalam dua tiga kali..
tapi sebelum aku galak khatam al-quran tu.. ada satu kisah berkenaan dengan khatam-khatam ni.. aku dihantar mengaji di RAUDHATUL MUJAWWIDIN.. dimana satu institusi diasaskan oleh ustaz dan ustazah dari indonesia, yang mengajar kanak-kanak belajar dari buku satu sampai buku lima lepastu terus masuk al-quran..

alhamdulillah..disebabkan gene2 mak dan ayah aku..dikurniakan anak yang bijak ni.. umur 6 tahun aku dah baca al-quran.. lepastu dah dekat-dekat nak khatam.. aku berhenti.. aha! kenapa aku berhenti??

sebab..ustaz yang mengajar aku balik indon..yang gantikan dia ustazah.. dan aku tak suka ustazah tu.. then aku berhenti.! ye! hanya sebab itu.. terbukti dari kecil dah menggatal!! ^_^ aku merajuk sebab ustaz tu.. hehe..<-- GATALL!!

kemudian, seingat aku 2 kali aku khatam kat surau sempena bulan ramadhan, lepastu kat kenduri kahwin sepupu aku..lepastu aku tak ingat dah..

tapi!kenapa tiba-tiba cerita pasal khatam ni? sebab..dua adik aku baru khatam alquran 2 hari lepas..dekat tempat aku mengaji dulu.. yer! tempat ustaz hensem tuh!! ^_^
ini lah dua adik tersayang yang khatam..
perempuan : aisyah alwani (anak 2nd last)
lelaki : afif muammar sidek (anak last)




perhatikan perempuan berbaju hijau pada lajur pertama barisan ketiga..senang citer yang paling tinggi kat barisan perempuan last sekali.. dan barisan kedua lelaki berseluar merah hati tu.. sangat selamber pakai selipar padahal kena pakai kasut.. sangat selamber dan itulah adik-adik aku.. hahaha!! kamoo berdua memang terBAEEKK!!^_^







senyum.. dapat hadiah pelajar paling rajin datang kelas..
(pelik! sebab dia yang kaki ponteng kelas!)



itu adik saya!!
dia pembuka majlis pada hari itu.
.
yer.. afif..
angah sangat bangga dengan kamoo.. ^_^















gambar beramai-ramai mak bergambar dengan anak-anak
dialog: kesayangan... (ayah dah balik dulu
ramai-ramai :"kami dah khatam!! weeahoo!!" sebab kes 'emergency perut' )




tahniah..adik-adik ku...
semoga jadi insan yang dapat berbakti kelak.. ^_^

No comments: