PENGIKUT

Monday

kenapa kau terbakar..

hari ni aku secara rasminya menjejakkan kaki ke institut perguruan yang ku 'cintai' ini..
biasalah..
datang-datang rakan-rakan sume macam nak palukan kompang atas kehadiran aku yang agak lambat dan ala-ala macam tak nak balik institut dah kan..

mari! kehidupan seharian ku setibanya di institut~~

1st- sampai-sampai je bertegur sapa dengan pak guard macam tak pernah buat salah..

2nd- kemas barang dan angkat barang macam satu bilik punya barang aku bawak..

3rd- kemas barang yang bersepah disana-sini sambil berbicara dengan roommate yang dah 3 minggu tak jumpa.. topic hangat kesan gigitan nyamuk terhadap mukanya..^_^

4th- berpeluh macam semut pergi jogging dan sambil kemas barang yang tak habis-habis..

5th- selesai kemas, teros melayan laptop yang dah memanggil-manggil dengan manjanya..

6th- masih khayal dengan laptop dan facebook dan blog dan macam-macam lagi..

7th- makan beramai-ramai apabila jam tepat pukul 10.00 pm. (tinah??macam nih ke nak diet??hahaha)

8th- melayan laptop yang dah tersenyum melirik kat aku

9th- aku mandy setelah jam pukul 11.30 pm.. (su, naty korang gilir2lah tolak aku naik
wheelchair)
- tengah mandy2.. pulp!! gelap!! "aper nih weyh!! takde letrek!!"

10th- melayan laptop nih.. yer.. baju tak gosok lagi! "g gosok baju jap"
- OH MY GOD!!! baju terbakar!!! huwaa~~ feveret baju dah berlobang!!


11th- aku masih meratap kebakaran dan lobang yang telah membuatkan baju aku tercela..







aku suka baju tu..
mana nak cari yang serupa dengan mu..
sumpah!! dah tak boleh pakai dah..
maaf~~ adakah disebabkan aku khayal atau berangan...
kau menjadi mangsa....

No comments: