PENGIKUT

Friday

betul ke kawan..??

*post mengenai apa yang aku rasakan saat ini...


betul ke kawan..?
~>bagi aku persahabatan tu kita sanggup buat ape je untuk kawan kita..dan tyme2 tuh juga kita boleh tunaikan dan teman kawan kita dalam apa jua keadaan..
(tapi kenapa aku hanya minta tolong sikit je, dia tak boleh nak tolong??)

betul ke kawan...?
~> bagi aku persahabatan tu ada bila kita susah dan senang.. tapi pernah ke terfikir kalau kesusahan kita tu boleh menyusahkan orang lain..adakah patut kita judge org yg kita anggap kawan tu sebagai seorang yang tak setia kawan??
(aku baru susah sikit je dan aku tak rasa kesusahan tu menyusahkan dia yang aku anggap sahabat, tapi kenapa dia tak boleh nak tolong aku?)

betul ke kawan..?
~> bagi aku kawan yang sejati yang boleh share masalah dan ape2 je tak kira masa, even masa tu kita penat or wateve yang kita sedang lakukan..
(tapi kenapa, hari ni aku rasa dia yang aku anggap sejati, dah mcam tak sejati? ke aku yang terlebih sensitif??)

betul ke kawan..?
~>bagi aku persahabatan tu sangat murni..
(kenapa mesti nama murni yang berkaitan bukan aminah ke amalina ke??)

betul ke kawan..?
~> bagi aku sahabat sejati seorang yang memahami, dan menerima diri kita seadanya..
(kenapa aku rasa dia dah macam tak memahami aku?? adakah disebabkan status aku atau peningkatan usia yang menyebabkan aku semakin sensitif??)


betul ke kawan..??
~> yang aku kenal dari dulu, dan sampai sekarang, semakin lama semakin kurang, ruang antara aku dan dia semakin besar, antara disebabkan faktor keselesaan, masa, kesibukan atau perihal masing-masing menyebabkan aku terasa semakin terasing, jarak antara aku dan dia semakin luas?ke aku yang kene sesuaikan diri dengan keadaan yang semakin berubah, kita dah tak boleh macam dulu?? atau aku yag terlebih sensitif??









kepada kawan..
maaflah kalau kau rasa..
aku terlebih sensitif..

No comments: