PENGIKUT

Monday

jadual semester ini..

mari aku cerita satu persatu tentang perkara yang akan aku belajar semester ini..

1st~> english language profeciency => bende nih dah bese belajar dari mula masuk smpai sekarang dan aku tatau bila lah kos nih nak hilang dari hidup aku..

2nd~> literasi bahasa => mata pelajaran baru.. ala-ala bahasa melayu gitu.. tapi bukan.. aku akan belajar seni dalam nih.. aku tatau seni apa sebab tak masuk kelas nih lagi..

3rd~> numerical letracy => yer!! ini yang akan membebankan aku.. OH MY GOD!!!

4th~> ko-kurikulum permainan => ini ala-ala macam koko mase sekolah dulu.. sudah biasa dari mula belaja kat sini.. so okeyh kot!!

5th~> teknologi tanaman dan sayuran => ini major subjek aku.. ade amali, ujian amali, ujian bertulis, pekse!! ape nih!! lepas nih kalo nak tanam sayur ajak aku yer!!

6th~> murid dan alam belajar => nih ala-ala perkembangan kanak-kanak masa sem 1 dulu.. hmm.. tak tido malam lagi lah aku nampaknya..

7th~> pergerakan asas => aha!! nih paling tak leh blah.. aku tatau nak belajar gerak asas ape lagi.. ade lak mata pelajaran nih..

8th~> kajian kurikulum kemahiran hidup => aha!! nih jatuh kepada matapelajaran mengarut ranking teratas.. nih ala-ala mengarut mcm pengenalan teknik dan voka masa sem 1!!


aha!! ade 8 mata pelajaran sumenye.. exam naty sumenye de 4paper UAK 4 paper wajib!! perghh!!! sedap betul sem nih!!!













kan aku dah bagitau..
ingat senang ke nak jadi cikgu??
tak nampak tuh jadual aku mcm mana??

No comments: