PENGIKUT

Sunday

DUDUK DIAM DIAM

dulu malam malam aku duduk diam diam
dalam bilik sorang sorang
5 minit lepastu aku mesti tidur
tidur lena macam tak ingat dunia.




sekarang bila aku duduk diam diam
dalam bilik sorang sorang
setiap saat kau mesti datang.




kenapa kau tak duduk bilik kau diam diam
jangan kacau perasaan aku yang nak sangat tenteram
tenteram macam dulu
macam kau tak pernah wujud.





dulu aku boleh duduk diam diam
tak hirau orang putih ke hitam
sekarang
bila aku nak duduk diam diam
aku nampak kau
hati aku melonjak lonjak macam nak terajang.
eksaited semacam




boleh kau duduk depan aku diam diam?
biar puas aku nak cakap
hati ini perlukan apa untuk tenteram
tolonglah faham.





boleh tak kau duduk diam diam
dalam hati aku biar
hati aku aman dan tenteram.



betul.
aku nak kau duduk diam diam
di samping aku
jangan pergi mana mana macam ayam
supaya aku boleh lupakan kisah semalam yang mencengkam





lama dah hati dan perasaan ini diam
dari diulit rindu dan sayang yang memanjang
supaya kau boleh tolong genggam dan simpan diam diam

No comments: