PENGIKUT

Wednesday

si cantik sesuai dengan namamu

selama aku hidup 20 tahun ni
selama 20 tahun jugalah aku memegang nama amalina wahida..
tapi kenapa mesti 'memegang' kan? kenapa bukan menyandang??
tapi kalau guna 'menyandang' mesti akan dipersoalkan kenapa tidak
gunakan perkataan 'memegang'.(ok! dh pening dengan kata-kata sendiri)

masa aku masih berada pada tahap pra-operasi menurut jean piaget
aku dengan bangganya beranggapan hanya aku seorang je yang
memegang nama 'amalina wahida'.
aku fikir dalam dunia ni hanya ada aku seorang sahaja yang menggunakan
nama 'amalina wahida'. memang sangat bangga kerana diberi nama 'amalina wahida'
bila para ibu dan bapak bapak bertanya tentang nama aku akan cakap..

"nama kita amalina wahida" (sambil kembang2 hidung sebab terlalu bangga)

kebanggaan semakin memuncak dan terserlah bila aku berada pada tahap operasi konkrit menurut teori piaget.
ketika ini aku sudah bersekolah dan nak ambil upsr.
bangga seyh bila dalam sekolah hanya aku seorang.
ok diulangi hanya aku seorang yang guna nama 'amalina wahida'
memang aku suka sungguh lah nama aku 'amalina wahida'

"dahsyatlah amalina wahida nih. dahlah pandai. baik pulak tuh. aktif lagi"

ayat2 kat atas nih aku dah lali..sampai pergi sekolah pun aku dah kembangkan hidung siap2 sebab dah tahu, pergi sekolah mesti kena puji nya..

bila aku dah sampai operasi kognitif.. (oh! tidak bukan teori piaget! harap maklum)
masa tuh aku kat sekolah menengah..
masa ni.. hidung aku dah tak kembang dah.. sebab ramai lagi yang kembang dari aku..
lagipun.. sapa suka perempuan hidung kembang kan?? kau suka ke?? aku tak suka!! hahahaha. ok tak lawak!
kalau tak silap aku, aku masih pemegang the one and only 'AMALINA WAHIDA'
bangga seyh. takde sapa yang sama nama dengan aku..
ketika ini masih mempertahankan carta yang nama aku tak pernah di tiru oleh sesiapa.

tapi..
masuk je INSTITUT PENDIDIKAN GURU MALAYSIA KAMPUS TUN HUSSEIN ONN..
tiba2!!!
aku dikejutkan dengan berita
sorang senior aku bernama AMALINA
junior aku bernama AMALINA
oh my god!!!
tak cukup dengan itu
dalam dunia blogger pun ada jugak yang guna nama amalina

tapi..
ada seorang individu buat confession depan aku
masa tu aku hadiri suatu seminar..
dia kata
selama dia hidup dia kenal hanya beberapa orang sahaja yang guna nama amalina
dan amalina yang dia kenal semuanya baik2 ^^ dan menarik ^^ kihkihkih!!
berbakul bakul dia puji.. tapi kau rasa apa aku buat?? dan kau rasa individu yang diceritakan ni lelaki ke perempuan?? jeng jeng jeng!!
(ok! setakat ini sahaja yg dapat diceritakan tentang individu ini..llalalala~~)


selama bertahun tahun aku bangga kerana takde sapa yang bernama amalina wahida kecuali aku seorang.. kebanggaan tuh semakin luntur apabila
aku google nama amalina
ada beribu ribu lemon lagi yang guna nama amalina
looser!!looser!!looser!! KAHKAHKAHKAH!! maaf. tak lawak. sakit hati lagi adalah..


disini.. aku nak seru kepada nama semua pemilik nama
amalina!! jadilah seorang yang berguna jangan jadi looser! HAHAHAHA!! takde kena mengena seruan ni. ok2.. hargai diri anda.. kerana dirimu begitu berharga.. setiap orang ada kelebihan masing2.. tak kiralah nama kau semua apa... setiap nama sudah ditetapkan dan sesuai dengan diri masing2.. bawalah nama yang cantik tu secantik pembawakan orangnya..




*nota ringkas*
aku google nama aku "amalina wahida"
tiada siapa.. hanya aku seorang pemilik gabungan nama
"AMALINA WAHIDA" ^^

No comments: