PENGIKUT

Thursday

peristiwa pada pagi itu..(konvo day)

pagi2 lagi dh bangun macam ade perhimpunan jerk..
padahal??
mane de.. kene g konvo fest..haha..
fest lah sangat..
padahal??
hmm.. actually aku n rakan-rakan kene jadi sukarelawan untuk konvokesyen kali nih..
tinah ngan su..
kene bagi goody-goody bag kat vvip..
aku, ikin, wani ngan farah
kene bahagian pendaftaran..
actually bukan pendaftaran tapy bahagian nih.

jawatankuasa pensijilan

alright,.pepagi bangun awal nih..
dari kebiasaan..shower pon masih kering lagi aku ngan ikin dah bangun..
so..siap2 gerak g bus..
okeyh.. actually,..kitorang terlambat..
bus dah hon2 dah baru kitorg gerak..
naik2 jerk bus..
penuh!!! s**t!!
so..gerak belakang sekali..
takde gak tempat duduk..sume pandang2 mcm tak reti2 lak..
#$#$%#%#<--serius pepagi aku dh keluar kata2 hikmah nih..
nak tau last sekali kitorg dok kat mana??

kat sini..

nampak gamba tuh??kitorg dok kat belakang sit paling belakang sekali!!
bergegar2 weyh!! dahlah tempat engine!! macam @$^&*&*&$ lah weyh!!


then sesampainya kami disana..diberitahu tugas kami sume akan bermula pukul 11..that's it!! aku dah buat dosa pagi-pagi pastu nak tambah dosa mencarut aku lagi ker ape nih??


lapar weyh!! dahlah tadi bergegar-gegar..serakarang nak buat ape nih??

penyelamat sampai..tau sape penyelamat nye..nih dia..

okeyh.. *jidu jgn nak kembang lak aku gelar ko penyelamat..


so.. gerak g makan... chantekkk.. terbaekk nye lapar g makan lak kan..

pastu gerak g tempat konvo tuh balik sambung kerja yang bermula pukul 11 tuh...aha! selesai keje-keje jawatankuasa pensijilan..

ustaz pulak bawak g makan..walaweyh!! kenyang makan pagi tadi aku tak habis lagi..kene sumbat lagi perut nih??(okeyh2.. kene gak sumbat..kalo tak aku lapar balik hostel nanti)

hmm..actually.. nih first tyme aku terlibat dengan acara-acara sebegini (aku sendiri pelik aku leh lak korbankan masa nak join acara-acara seperti ini)


rasa teruja tuh takdelah sangat..tapi macam biasa..
kalau kita diberi tanggungjawab..kita kene jalankan sebaiknya..(kalau kamoo sume mengikuti post aku dari awal, kamoo sume akan mengerti apa yang aku maksudkan)

hmm.. actually aktiviti-aktiviti seperti ini agak membosankan..

tapi.. aku ingat pesan seseorang yang dikagumi..

kita jangan tengok keseronokan yang ada pada sesuatu pekerjaan tuh, tapi kita jadikan pekerjaan yang kita lakukan tuh satu keseronokan..

okeyh.. bawah nih serba sedikit moment-moment indah yang tercipta hari ini..















cukuplah ek??

hahahhaha.. so.. terima kasih kepada penyelamat *jidu dan kepada rakan-rakan yang sentiasa di samping aku...

p/s: sayang weyh kat korang.. serius tak tipuu..

*jidu= mohd zawahir aka bf wani aka kawan aku gak.. ehhheehe..







1 comment:

NAEM:a wait-er said...

assalamulaikum wahida...
thx 4 d visit to my blog yg x seberapa tu.br nk berjinak2.hehe...

u r frm IPG kampus tun hussien onn?i do hv 2 frens there.corse apa x igt la...
btw hw old r u?

apa2 pn,all the best la ye