PENGIKUT

Sunday

kerja sambilan

bila cuti-cuti panjang nih..
mesti ramai student yang nak bekerja part tyme kan??
yerla.. untuk menyara kos diri sendiri..
atau nak mencAri duit lebih..
fenomena macam ni dah biasa sangat terjadi sejak dari azali lagi
(okeyh..ayat skema)

tapi!
aku tak termasuk dalam golongan kerja part tyme nih..
(okeyh2!! bace dulu sampai habis..jgnlah buat kesimpulan awal)

actually,
ade kisah disebalik part tyme nih..
sampaikan bila aku cakap aku nak keje tyme cuti mak aku akan cakap
"tak payah!! membazir tenaga ngan minyak kereta jerk!"
apa kene mengena minyak kereta ngan kerje part tyme??
aha! itu yang kita tak tau!!


aku pernah je kerja part tyme mase lepas spm dulu..
bersemangat nih cari kerje..
siap survey lagi..
n impian2 pon dah tercipta..aku siap dah tampal kat dinding2 bilik aku.. nak gunakan gaji tu untuk apa..


so..
aku dapat keje!!
weehoooo!!
giler seronok tyme nih..
then g ler keje..
keje kat mana??
kat kedai tudung kat satu shopping complex yg agak sibuk..


hari pertama..
aku relax lagi..
yerle..baru 1st tyme keje..so semangat keje tuh mmg melonjak lah kan..


hari kedua..
aku dh kene dtg awal gile..
nk kene bukak kedai plak dah..
relax lagi..
berbekalkan semangat nk memenuhi impian tuh masih berbaki..


hari ketiga..
aha!!
aku salah bagi baki..
aku terketar2 guna mechine kat casher tuh..
aku tersalah bagi tudung kat customer..
aku tersalah bagi inform kat customer..
bank lak memarah aku bila aku nk pecah duit..


that's it!!
aku tak citer kat owner kedai tuh..
n setiap kejadian tuh dia takde..
bagusz!!!
semangat aku dah luntur dah tyme nih..
impian tuh dah semakin kabur dan malap2..


hari keempat..
aha!!
aku cabut dari kerja!!<--lalalala~
aku dah tak datang kedai tuh sampai sekarang..
sebab aku tak nak makcik tuh tanya aku macam-macam..

atas kejadian di atas, setiap kali bila aku kata nk keje part tyme..
mak, ayah, along, amad, ayim, wani, apip akan gelakkan aku..
(i hate this situation!!)
so..
sbb tu lah aku tak tergolong dalam orang2 yang kerja part tyme bila cuti panjang..
(bukan berlagak tau..serius! aku fobia kot keje part tyme)

No comments: