PENGIKUT

Friday

perasaan, senyum sinis.

perasaan ni binatang apa eh?
selalu sangat buat aku menangis sampai hati jadi perit
umpama ditikam menjerit-jerit.

perasaan ni binatang ape eh?
anugerah atau dugaan
sekejap buat aku jadi bersemangat
sekejap lagi buat aku khayal sampai mata bergenang-genang.

kalau aku bisa memilih
aku rela jadi manusia yang tidak punya perasaan.
atau lebih rela jadi kertas?
diguna bila perlu
dah salah, boleh koyak dan gumpal
terus buang dalam longkang?

*************************************

1)seorang kawan mengadu pada aku dia sudah give up. give up untuk mempertahankan perasaannya pada seseorang.
kisahnya sama macam aku. cumanya, aku belum sempat beritahu pada dia aku punya perasaan macam dia minta. dia sudah pergi pada orang yang lebih cepat perasaannya.

2)aku terjumpa satu blog. perempuan. dia menyatakan perasaannya betapa kasihnya dia pada sang kekasihnya. aku tidak iri jauh sekali benci. cuma otak aku berfikir. 'perempuan' itu juga akan meluahkan perasaan  yang sama untuk 'dia'. dalam blognya.



*aku cuma mampu senyum sinis dengan otak aku sendiri.*

sumber SINI


foto sedih macam gampang.(motif?)
*senyum kelat*

No comments: