PENGIKUT

Saturday

episod diari amal

hai diari.
lama kan kita tak bertemu.
lama sangat, sebab saya dah ada kawan baru.
tapi awak tetap masih macam dulu.
setia tunggu saya datang kembali padamu.

hai dairi
kawan baru saya dah tak nak kawan saya lagi.
sedih. sangat sedih.
dulu, bahu awaklah tempat saya curahkan air mata. sampai basah-basah badan awak yang dibuat dari kertas tuh.
tapi saya lupakan awak.
lepas saya dapat kawan baru.
saya menangis dekat bahu kawan baru. dan saya tak kenalkan pun pada awak kawan baru saya tu.
saya menyesal diari.

hai diari.
hati saya sakit.
sakit sangat.
kenapa kawan baru saya tak nak kawan saya dah?
mungkin sebab dulu, lepas jumpa kawan baru, awak saya tinggalkan..
sekarang kawan baru saya tu, tinggalkan saya lah pulak kan?
sebab dia dah jumpa kawan baru dia.. ='(

hai diari.
nasib kita semua ni macam roda kan.
apa yang saya buat kat awak,
kawan baru saya buat kat saya balik.
tinggalkan dan meninggalkan.
saya minta maaf ye diari.
sebab tinggalkan awak,
dan tak kongsi saat suka dengan awak waktu tu.

hai diari.
saya menyesal tinggalkan awak.
kalau saya tak tinggalkan awak,mesti kawan baru saya tak tinggalkan saya sekarang kan?
rupanya macam ni punya sakit hati kau kan diari?
sakit kene tinggal macam ni.
aku dapat rasakan perasaan kau diari
sakit yang kau alami bila aku tinggal dan biarkan kat situ.

hai diari,
aku sedih.
sedih.
teramat perit.
aku dah buka pintu hati ini luas-luas untuk dia.
tapi dia masuk sikit je diari
sekarang dia dah mula melangkah keluar dari pintu yang aku buka tu.

diari,
aku takde tangan yang mampu menghalang dia dari keluar.
aku sayangkan dia diari.
sama macam aku sayangkan kau. malah lebih dari itu.
aku cuba faham situasi dia.
tapi hati aku menolak
dan acap kali berkata.
"dia akan pergi tinggalkan kau"

aku benci kata-kata tu diari.
aku benci.

No comments: