PENGIKUT

Friday

dia pergi untuk cari kebahagiaan dia

genap setahun 23 / 11/2011 bersamaan 2 hari yang lepas kejadian yang menyakitkan hati itu terjadi. bukan sengaja nak ingat, tapi tiba-tiba pergi tengok entry-entry yang lepas ternampak entry tentang putus cinta.

perghh!! betul-betul heart broken aku masa tu. entry semua stok meleleh je bila baca. hihihihihi!! kelakar tahu. macam dah takde manusia lain je dalam dunia ni yang TUHAN jadikan untuk aku sejak aku belum lahir lagi. (aku sedang menanti)

dalam aku membina kekuatan, yup. ada seseorang yang menemani. tapi sekarang, dah 2 minggu aku melepaskan dia pergi. *senyum sinis*

bukan aku tak nak rebut dia, bukan aku tak nak ikat dia, bukan aku tak nak dia jadi sebahagian dari hidup aku. tapi dia yang pergi sendiri. genap 3 bulan dia temani aku, dia pergi. *senyum sinis*

dia pergi tanpa sebarang alasan untuk meminta diri
tak mengapalah
dia mencari kebahagiaan dia yang TUHAN dah janji untuk setiap insani
kalau yang dia cari tu ada pada aku
dia akan datang balik pada aku nanti

aku tahu
bukan dalam waktu terdekat
mungkin setahun
dua tahun
tiga tahun
mungkin bertahun tahun
tak mengapalah
aku dapat rasa
dia sedang bahagia dengan kebahagiaan yang dia cari
yang tidak ada pada aku saat ini.

aku nampak macam pasrah kan?
tak nak menagis ke?
ALLAH MAHA TAHU..
*senyum sinis*

perasaan, itu lahir dari hati
hati itu kerja TUHAN YANG MAHA MENGETAHUI
bukan aku yang uruskan
"kau kene cintakan aku dan bukan dia"
tak!
bukan aku, atau kau semua yang uruskan.
tapi DIA.
DIA lebih tahu apa yang kau rasa..





*hopefully this is my last entry for sadness. hopefully tomorrow will be my new sunshine.. =D*

3 comments:

Mawar said...

sabar k..mgkin die bkn jodoh yg terbaik buat awk..Allah sedang tunjukkn yg u deserve better..kuat k.. =)

ishiko said...

xpe..saba ehh..
tuhan dah tentukan semuanya..

entah2 besok ada yang datang. mende ni memang kita xkan tahu ^^

amalina wahida said...

mawar & ishiko ~> insyaALLAH, I will.. =D