PENGIKUT

Tuesday

yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran

pertama kali melangkah ke surau taman beroleh buat aku terfikir bermacam perkara. balik dari surau mandi. masa mandi otak masih ligat berfikir. entah macam mana, satu pepatah bermain-main dalam nuron-nuron sel dalam otak macam baru lepas minum susu nespray.

SUMBER : DARI SINI


yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran. pernah dengar atau guna pepatah tu dalam karangan spm kalian? tak pernah? tak pernah takpe, ada aku kesah?

mari kita kecilkan skop pepatah ni kepada fokus utama kita. cinta. memang blog aku ni blog klise. hal klise ni memang sering orang perkatakan.

apa yang aku nak terangkan dekat sini. cinta apa yang kita kendong cinta apa yang kita kejar.

pernah kau terfikir cinta maha pencipta tu yang selalu kau kendong sejak kau  kecil sampai kau dah besar godang ni ha? pernah kau terfikir, dalam kau membesar ni, kau terkejar - kejar cinta manusia sampaikan cinta maha pencipta berciciran sewaktu kau mengejar cinta manusia?

oh. bukan kau eh? mungkin aku je lah kot yang pernah terbuat macam tu. sampaikan DIA beri aku kecewa 

supaya aku tidak keciciran cinta - NYA.
supaya aku tidak melupakan cinta-NYA
supaya apa yang ku kendong tidak bergolekan
apa yang aku kejar tidak terus tak terkejaran.



p/s : i love u. muahahahah.. takde maknanya. 





ok. bye.

No comments: