PENGIKUT

Sunday

MENGOMEL bicara bisu

hye. lama tak de entry. bukan sebab dah hilang ingatan ada blog. tapi sebab takde hati nak mentype. bukan sebab merajuk. tapi sebab takde topik yang hangat nak di type kan. ah. banyak sangat alasan kau ni kan.

seperti yang kita semua tahu.. (eceh! skema.) aku akan ambil exam ULANGAN 17 sampai 21 jan. ops. bukan sebab gagal tapi sebab gagal memenuhi kehadiran. bla..bla.. bla.. benda biasa aku takde mood nak terang panjang2. maaf. anda salah. saya bukan pelajar yang bermasalah. bla..bla.. bla.. tak nak cerita. huahuahua.. (bosan ketawa macam nih)

tiba2 tengah study (study ke?) statistik aku hilang fokus. ye. kau memang tak tahu kenapa fokus aku hilang. bla..bla.. bla.. perlu cerita ke? oklah, tak payah cerita. (baik tak payah update kalau nak mengomel pasal entah hape2 nih!)

izinkan saya mengomel jiwang karat sekejap boleh?

kosong
kosong seperti angkanya juga
hanya bulat dan kosong ditengah.
tiada apa-apa.

seperti itu
gambaran hati aku
dalam senyap
dalam gelap
dalam hingar
dalam terang

ada kau tahu?
aku pasti kau takkan tahu
kerna hanya hati yang kuat bicara
mulut diam seribu bahasa
hati pendam seribu rasa

sering aku bicara
namun bicaramu bisu
sepi tanpa balasan
sepi tanpa jawapan

ada kau tahu?
tentang apa yang aku rasa
disetiap saat
disetiap hela nafas
disetiap angin yang berhembus
disetiap titik mutiara jernih yang jatuh?

walau bicara mu sering bisu
apa yang ku rasa ini tetap sama
tiada beza sebelum, semasa atau selepasnya

aku mahu kau tahu
bicara bisumu
menggangguku
bicara bisumu
menyiksaku
bicara bisumu
menyakitiku
bicara bisumu
membuat aku ragu..



nota kaki : doakan aku berjaya dalam exam 17 -21 jan ni eh kawan2..

1 comment:

Admin said...

susa gak kn bila bisu..
brkatalah benar mskipun perit :)