PENGIKUT

Saturday

JALAN CERITA ITU

aku rasa aku dah dapat apa yang aku cari. tak perlu nak berdrama mengangis teresak-esak. benarlah ada ungkapan yang pernah aku baca.. DIA tak beri apa yang kita perlukan, tapi DIA beri jalan supaya kita dapatkan apa yang kita perlukan.. aku masih terfikir kenapa jalan "cerita itu" akhirnya menjadi begini. bukan hari ni je tapi hari2 setelah jalan "cerita itu" berakhir 3 minggu yang lalu.

mungkin sebelum ini jalan "cerita itu" terlalu pantas berjalan sampaikan aku hanyut dan lupa dengan apa yang aku cari selama ini. aku mahukan redha- Nya dalam setiap apa yang aku lakukan. namun aku terlupa bahawa apa yang telah aku lakukan adalah jauh dari redha-Nya.

kenapa perlu nak meratap sedangkan apa yang aku lakukan sekarang ini adalah sudah berada di jalan yang benar. jauh dari segala perkara yang menyebabkan aku jauh dari redha-Nya. DIA pengatur terbaik untuk hambaNya. DIA tahu apa yang terbaik. walaupun jalan" cerita itu" sudah aku hentikan. kuasa DIA siapa nak tahu apa yang akan terjadi lepas ni kan?

jodoh, ajal, maut ditanganNya dan diluar kuasa manusia. ye, memang kita sebagai manusia perlu berusaha. dan bukan usaha yang "semacam itu" yang perlu kita lakukan. usaha yang perlu dilakukan adalah berusaha untuk menjadi yang terbaik untuk mendapatkan yang terbaik.

"DIA jadikan setiap makhluk berpasang pasangan, setiap makhluk berhak untuk mendapatkan kebahagiaan.."




**
memang benar, dengan mengingati ALLAH jiwa akan menjadi tenang..**

3 comments:

Admin said...

Dia mnciptakan mnusia itu brpsang psangan.. dan xdjadikan ssuatu itu dgn sia2.. :)

amalina wahida said...

ahsfantasy~> =))

emmiemarja said...

InsyaAllah... DIA akan bagi yang lebih BAIK... keep praying and smiling..;)