PENGIKUT

Sunday

KU CUBA GAPAI

pernah tak rasa nak gapai buah rambutan tapi pokok rambutan tu terlalu tinggi tak seperti pokok pokok rambutan yang biasa?

aku cuba gapai tapi tak sampai..

monologku;
kenyataan kau buat aku takut
kenyataan kau buat aku sedih
kenyataan kau buat aku putus asa
kenyataan kau buat aku sepi tanpa kata

andai benar ini akhirnya, aku cuba terima seikhlas mungkin, aku masih mampu mengukir senyum walau perit..
andai ini salah satu ujian, aku cuba setabah mungkin,
kerana DIA tidak akan menguji orang yang tidak mampu mendukung ujian itu.

pujukku;
wahai hati, jangan kau calari dirimu sendiri,
wahai diri, kenapa kau mungkiri janji,



**jatuh cinta itu ibarat masuk kedalam lubang yang terlalu gelap dan dalam. ketika sampai ke dasar, baru kau mengerti bahawa jatuh cinta itu sangat perit apabila kau ditinggalkan bersendirian didalam lubang yang gelap dan dalam...

No comments: