PENGIKUT

Friday

TOLONG TERUJA DENGAN AKU SEKALI BOLEH?

tajuk post macam nak suruh teruja tentang apa je.
eh!
kau semua tahu kan aku memang seorang yang teruja.
kau kata aku hiperbola, personafikasi, metafora whatever lah
aku tetap teruja dengan keterujaan aku sendiri.


keterujaan ini mula menampakkan taringnya
setelah kakak aku sendiri cuba mengketengahkan sifat keterujaan yang ada dalam diri aku nih.
sebenanya dia nak suruh aku berhenti dan cuba untuk menyampaikan maksud

"angah! boleh tak kau jangan teruja sangat? menyampah pulak along tengok"


tapi aku tetap aku.
masih dengan prinsip yang menyakitkan hati seperti
(degil + kepala batu + kau susah apa aku teruja ke tak + kau tak nak teruja sekali ke? + kau jeles tengok aku teruja macam ni ke?)
ok. ni dah macam nak emo dah ni. tak . tak. kali ni tak nak emo dah. janji.


aku selesa dengan teruja yang tak menyusahkan sesiapa ni.
contoh:

1) lepas format laptop masuk antivirus kaspersky baru dan page update dia sangat macam-aku-baru-nampak-pertama-kali-seumur-hidup-inilah-yang-pertama-kali-aku-tengok.
natijahnya, aku bukak laptop semata mata menatap page kaspersky tengah update. betul macam orang gila. ye aku tahu. tak perlu nak buat penegasan. aku teruja pada benda yang entah hape hape nih.

2) kau nampak blog aku? aha.. dah banyak kali aku tukar background. sebabnya, aku asyik rasa macam tak comfortable dengan background2 yang sebelum ni. aku nak kaler gelap ada purple2. purple itu wajib. dan macam misteri2 sikit macam misstreeshermenes. heh! cerewet. kau buatlah background kau sendiri banyak bunyik pulak. eh! dah jumpa. nah!!! yang sekarang ni punya background aku puas hati. purple + hitam. yes!!! natijahnya, aku asyik baca blog sendiri. dan tidak pergi ke blog orang lain. sebanya, aku teruja dengan background yang baru nih. hes!!!


3)kau teruja tak tengok ashton kutcher??? wah! menjerit macam orang gila kan kalau ashton kutcher masuk islam terus melamar kau dan ajak kahwin?? GILA!!MIMPI MACAM TAK INGAT NAK MATI. heh! jangan haraplah kau boleh fikir macam tu sekali. tolong balik ke dunia ok. dah! dah! balik kedunia sekarang.


4)teruja diteruskan bila aku terbaca fakta-fakta tentang cinta. hello! i memang peminat cerita cinta. novel cinta pun i minat. tapi itu dulu. dulu. aku bilang dulu. maksudnya dah lama dah tidak baca novel cinta.trauma. is a FACT ABOUT ME. eh! terbocor rahsia diri sendiri pulak. tapi aku masih meminati cerita yang menggunakan tema cinta. yup. i am believe what i am believe.


5) teruja ini masih bersaki baki sejak di form 1 lagi sampailah dah tukar sekolah teknik gombak yang mendesak diriku supaya lebih tabah. hess! teknik gombak memang tough! ok. bukan nak cerita pasal teruja tentang teknik gombak. tapi teruja tengok mamat hensem dekat sekolah dan ada geng untuk teruja sama. ceh. hampeh betul fakta ni. masa form 1 - form 3. dan terbawa sampai spm. bila tengok senior hensem terus buat muka comel mata berkaca-kaca dan macam terasa nak cakap. "abang! tolong pinang saya boleh?" ha! hambek gatal macam kala jengking. entah kenapa mesti kala jengking yang gatal.selama ni kala jengking asyik spread racun mari kita bagi kala jengking spread perasaan gatal merenyam pulak.


teman yang selalu teruja bersama 1.



i miss this person like hell.


teman yang selalu teruja bersama 2.

No comments: