PENGIKUT

Sunday

NAMPAK CANTIK TAPI SEBENARNYA?

hari ini tajuk serius.


bermula dengan satu pengakuan.

pertama kali melihat gadis-gadis yang se angkatan dan seumur dengan saya memakai tudung yang berfesyen fesyen memang buat saya teruja untuk turut sama menukar fesyen tudung. lebih-lebih lagi apabila melihat rakan-rakan yang comel-comel belaka memakai tudung dengan sanggul yang tinggi dan jujurnya saya memuji dengan kata-kata

"eh! cantiknya anda"


sudah 2 blog yang saya baca mengutarakan tentang isu bersangggul tinggi itu haram.
(oh! jahilnya saya!)
anda semua boleh cek the both blog..
MENGENAL DIRI dan YNAA OH YNAA
hari ini saya di tag oleh rakan di face book berkenaan dengan sanggul tinggi.

saya mula melihat dunia blogger sebagai satu input yang cepat untuk saya mengetahui tentang sesuatu.(tiba-tiba puji bloggers kan)


jauh disudut hati saya bersyukur kerana saya tidak memulakan fesyen seperti itu dan saya tidak pernah mengaplikasikan fesyen seperti itu di khalayak ramai. alhamdulillah saya benar-benar bersyukur.

4 comments:

Mohamadazhan.com said...

salam

info terkini yang menarik utk muslimat :)

Azie said...

tu la psal.. nmpak depa pkai cntik jek kan..

sblum fesyen ni bermula, sy ad dgr ceramah dlm 2 taun lepas kot.. mase mula2 msuk mktb. ustz tu pgl fesyen bonggol2 unta. dlm ati t'lintas;

"ade ke org nk pkai sanggul tinggi2?? buruk giler"

dulu tgk, minah2 indon rajin pakai mcm tu.. tgk2 skang jd trend.. huhu.

amalina wahida said...

azhan~> yup. sangat berguna.

amalina wahida said...

azie~>oh.. yeke.. but this is my first time to hear or read about this article.. syukur, sebab tak try fesyen macam ni.. =)