PENGIKUT

Sunday

wahai pemilik hati..bantulah hambaMu..

maaf.
takde niat nak buat post berbau seperti ini.
tapi tidak dapat menahan.
terpaksa untuk melegakan segalanya.
memang terpaksa.
dah lama menahan diri dari post berbau seperti ini.
tapi hari ini terpaksa.
hati dah meronta2.
menjerit kelemasan.
maaf.
kalau rasa macam klise
tapi kenyataan.


secara jujurnya. aku tak pernah jadi macam ni.
jauh sekali untuk menjadi stalker.
betul.
aku memang tak endah segala perkara yan berkait dengan hati.
bagi aku semua itu dusta dn menyakitkan hati.


1st tyme. i'm act like a stalker. seriously. really stalker.
menjadi stalker untuk mengintip fb dia
menjadi takut dgn diri sendiri.
betapa addict dan inkuirinya untuk mengetahui siapa dia.
bukan status pada tahun ini sahaja.
tetapi status yang dia update daripada mula dia ada fb account
aku dah baca.
gila kan?
memang gila.


tak gunalah.
tak berguna betul dengan diri sendiri.
marah. hanya dengan satu pandangan aku jadi malu.
malu nak melihat dia lagi.
marah. hanya dengan senyuman itu aku jadi tak keruan.
tak banyak.
hanya sekali.
berkali kali terjumpa
aku tak mampu nak memandang lagi.
marah. tersangat marah dengan diri sendiri.
marah sebab melanggar janji terhadap diri sendiri.
janji tidak mahu terjebak dalam situasi ini.
tapi terjebak lagi.


aku tak tahu nak buat apa.
sama seperti tajuk post kali ni.
perasaan membuak buak.
tapi tak tahu membuak untuk apa.
pening.

pening setiap kali situasi ini berlaku.
hati jadi tak keruan.
tak mahu fikir.
tapi setiap kali dia menjelma
aku bertukar.
dah tak jadi aku lagi.

bertukar menjadi.
entah.
memang hati aku keras.
keras sejak 5 tahun yang lalu.
aku tutup semua perkara
yang melibatkan hati dan perasaan.
tapi sekarang?
marah.
kenapa jadi teruk seperti ini.
keliru, celaru, buntu.




"wahai pemilik hati.. bantulah hamba-Mu.."

No comments: