PENGIKUT

Wednesday

KELEBIHAN MEMBACA BISMILLAH.

::::: FAKTA PENTING :::::
*** INI ADALAH ENTRY BERILMU ***


Saya bukan ustazah norbaiyah
datuk marsyitah pun bukan
bukan.
tidak tukar profession lagi.
serius.
tak tipu. tak baik tau menipu.


i am realized kalimah bismillah memang banyak kelebihan
betullah macam abang-aban raihan menasyidkan

"dimulakan dengan bismillah
disudahi dengan alhamdulillah... Begitulah
sehari dalam hidup kita mudah mudahan diberkati
ALLAH.."


dah lama sedar
tapi kejadian semalam membuatkan saya lebih yakin.

(situasi semalam)

lepas kelas aku terus keluar dengan AMIR.
bila aku nak stress aku akan kelaur bawak AMIR
jalan-jalan (ini aktiviti wajib)

habis ukur BP aku singgah PARIT RAJA.
nak reverse untuk keluar parking.
kebiasaannya bila nak mula drive aku akan baca bismillah
tapi semalam tak tahu kenapa
terus je selamber reverse tanpa fikir tentang kalimah itu.
reverse punya reverse.

BANG!!!! (bang bukan bermaksud azan tetapi mewakili satu bunyi)
bunyi dimana aku dah sondol kereta belakang.
dan paling BEST SANGAT!!! TAK TERKATA BESTNYA!.
pemilik kereta ada kat situ.

cepat2 keluar terus minta maaf.
dalam otak dah fikir kena bayar bape ratus lah nih.
tapi kereta orang tu takde pape.
AMIR aku selamat.

minta maaf.
pemilik itu maafkan dan tidak minta apa2 bayaran.
TERIMA KASIH WAHAI PEMILIK WIRA (yang telah disondol AMIR.)
*sondol?? hish! macam binatang lah plak.


LEGA. ALHAMDULILLAH.
nikmat perasaan LEGA yang julung2 kali dapat dirasakan.
*julung?? hish! ayat laporan esaimen yang skema lagi terpaksa aku guna


ye.
BISMILLAH penting.
bukan perkataan itu.
tetapi ingatan kita pada YANG ESA dalam apa jua keadaan.
susah dan senang.

"bila baca bismillah, semua perkara dipermudahkan."

tepat.
aku sokong!

No comments: