PENGIKUT

Wednesday

ANALOGI YANG TIDAK SEFAHAMAN

aku nak mengadu
betul betul betul betul betul betul betul betul betul
nak mengadu.
perasaan nih dah macam kucing beranak kat dalam kotak kat hostel nih.
ok.
tak sesuai analogi nih.
perasaan dah macam .........................................
perasaan aku macam tuh.
semuanya angkara ini.

angkara ini aku kene saman
aku tak pernah kene saman kau tahu
aku tak pernah langgar peraturan jalan raya.
tapi angkara ini aku sanggup segalanya.
angkara ini seminggu hidup aku kucar kacir
angkara ini makan pun tak teratur
angkara ini aku sanggup berhabis duit.
angkara ini aku berkorban masa aku.

bukan aku saja
rakan-rakan sekalian pun buat apa yang macam aku lakukan.
tapi kenapa????

kau nak tahu angkara ini itu apa?
tengok gambar.
aku dah sangat kecewa.















ah.
encik kacak
dimana anda???
sudah tidur.
dua hari tak on muka buku
anda buat bodoh je kan dengan saya.
ah.
saya nk buat bodoh dengan anda.
huh! nanti saya yang kene buat pandai balik.
tak berbaloi!!!



arghhhh!!!
masih tak hilang rasa nih.
kau semua rasa tak apa yang aku rasa??




seumur hidup, ni adalah kekecewaan yang paling paling paling paling paling paling tercalar yang pernah aku rasa bila aku buat sesuatu.


kenapa?? kenapa?? kenapa???
kenapa tiada siapa yang tahu apa yang kami semua sampaikan melalui puisi-puisi kami?????
kenapa??kenapa???kenapa?????

6 comments:

deqna. said...

oh ye teater smalam group mne yg menang ? tak sempat nak gi tgk la huhu vv . dak2 kelas yg pergi tgk pon balik awal

amalina wahida said...

dua2 kelas chineese dn 1 kelas KPLI. rbt takde yg menang.. harap maklum.

Rue Anemone said...

ama sedih2 nape nie?
sbb kalah ke?

u did ur best.. be happy

usaha itu yg penting bukan hasilnya ^^

amalina wahida said...

sedih bukn sebab kalah, tapi geram sbb org tak hargai apa yg telah kami semua lakukan...

ishiko said...

teehehehee..
walopn x tgk..tp sy hargai... hum3x..
btOl xtipooo...
dr gambar yg pnjang tgkap tu, sy dpt hayati prsembahn korg.. sgt cool d mnyentuh hati...
tu la sbb, org kate setiap gmbar ad mkna n cerite sndr..
*dabel thumb up*-wink3x..

amalina wahida said...

ishiko~> huuu~~ kalo itu adlh kata2 yg benar..terima kasih <3~~<3~~ ^___^