PENGIKUT

Friday

KUCING PARSI MEMANG PEMALAS!!!

apa tajuk takde kena mengena...biar2!!

Mungkin aku bukan secomel kucing parsi
Mungkin aku bukan sepemalas kucing parsi (jugak)
Mungkin aku tak dipanggil bucuk (geli eja mcm nih!!)
Mungkin aku tidak dipanggil baby atau whatever (ini lagi ‘euuwww’)
Tapi aku tetap anak mak ayah aku.
Aku tetap seorang yang sangat homesick
Dan home sweet home adalah selalu di dalam hati
Dan home sweet home juga yang selalu menenangkan hati dan jiwa raga aku
Kalau aku tension!! Tertekan!! Frust!!!
Walaupun home sweet home tidak sebesar istana
Walaupun home sweet home tidak secantik rumah KAU SEMUA
Tapi..
Home sweet home lah yang paling tenang.
Campaklah aku kemana mana..
Dan kalau kau berikan aku pilihan antara
Switzerland dengan home sweet home..
Aku akan pilih home sweet home yang
Sememangnya
Aku dapat rasakan kasih sayang yang hangat..
Ambil berat yang hangat..
Suara emak yang hangat..
Wajah ayah yang hangat..
Perangai adik beradik yang entah hapa-hapa
Kakak yang sangat ke kakak kan..

Oh... cepatlah lagi 2 minggu.. aku nak balik sekarang...

No comments: