PENGIKUT

Sunday

tak semestinya raya baru ada iklan balik kampung

"angah!! bangun!! dah tengah hari buta tak bangun2!!"

aha!! itulah ayat yang aku rindu.. dari suara seorang yang aku rindu saban waktu..setiap saat bila aku berjauhan dari rumah..
mak aku.. kejut aku bangun pagi..sebab kalau tak kejut aku akan tidur sampai zohor.. tuh nasiblah aku bangun kalau tak memang lebur semua.. aku tidur.. (heh!! cubalah berubah menjadi seorang wanita ^^)


"mak ada buat nasik lemak tuh.."

aha!! nih syoknya duduk rumah.. makan minum terjaga..
tak payah fikir nak makan ape hari ni..
tak payah fikir nak keluar ke tak nak beli makanan..
tak payah nak membina mood nak keluar beli makanan..
tak payah fikir cara nak meredakan perut yang menyanyi macam awie!!
otak betul betul berehat dari fikir pasal makanan..gagagaga!! nampak sangat makanan yang mengganggu pemikiran aku selama ni..

perjalanan yang memakan masa selama 3 jam
melenguhkan tangan yang memandu..
okeyh.. alone driver memang tak best sebenarnya..
tapi aku buat2 rasa best dengan menyanyi budget suara ziana zain dan senyum macam kambing..
selalunya kalau naik bus boleh lihat pemandangan tengok kabus2 dan awan gemawan..
tapi kalau dah drive kene tengok depan r..
kalau tengok kiri kanan atas bawah kau akan tengok aku kat hospital lah!!

selesai sudah tahun satu!!
yeah!!
ada lagi 3 tahun untuk aku daki bukit dan sampai ke puncak.. sangat anologi ayat nih..
terlalu banyak benda yang jadi sepanjang setahun yang lepas..
aku dapat lihat macam macam perkara yang selama terlindung yang dah membutakan mata..
nasib baik mata hati masih diberikan kecelikan olehNYA. syukur..

No comments: