PENGIKUT

Friday

munkin telinga aku kene servis semula

bila baca blog zahiriladzim tiba tiba ada satu perasaan yang timbul.
aku rasa.. aku dah lama pekakkan telinga aku daripada terus terusan mendengar.
bukan telinga sahaja tetapi aku juga sengaja membutakan mata aku daripada terus terusan melihat.

ada sebab kenapa aku butakan mata dan pekak kan telinga dengan sengaja.
aku lemas!
terlalu lama setia mendengar tetapi tidak didengari melemaskan aku.
memang aku sengaja buat macam tu sebab aku tak nak lemas lagi.
aku sendiri kena bantu aku supaya pandai berenang untuk pergi ketepian dan jauh dari perkara yang melemaskan aku.
bukan lemas di dalam air, tetapi lemas kerana mendengar dan melihat.

aku tak sombong dan aku tak bongkak..
nampak macam bangga diri je kan..
siapa yang kenal aku akan setuju..(kau semua kena setuju!! cepat!!)
tapi aku tak nak lemas lagi..
sebab baru aku sedar..
selama ni hanya aku yang mendengar dan tidak untuk didengari.
nampak macam meminta minta je kan? tetapi hakikat..
mendengar dan didengari itu satu yang berkait rapat


munkin kau sedar kenapa aku lari..
aku lari sebab aku tak nak lemas lagi..
maaf.. memang tak sepatutnya aku lari..
tetapi hidup ni kita kena bergantung dengan diri sendiri..
aku tak nak diri aku lemas..
aku tak nak diri aku sakit..
sebab itu aku lari..
harap kau faham..

bacelah blog zahiriladzim.. best woooooo!!!

No comments: