PENGIKUT

Thursday

kita tak tahu apa yang akan jadi esok dan seterusnya

kau tahu ke apa yang akan jadi sekejap lagi?
even sesaat selepas ni pun kau takkan pernah tahu melainkan sesaat selepas benda itu jadi.. faham kan apa yang aku type ni? aku tahu kau semua bijak sana dan sini so tak perlu explain banyak banyak kali macam budak pendidikan khas kan? ok kenapa aku rasa aku macam marah kau semua ni? HAHAHAHAHA!

nak tahu aku mimpi apa?
aku mimpi ada seorang perempuan meninggal dunia
aku tak tahu siapa
yang penting bukan ahli keluarga aku..
dan seperti biasa.. di alam realiti atau mimpi
aku memang tak boleh pergi dekat dengan rumah orang yang meninggal dunia itu.
memanglah menziarah orang yang meninggal dunia itu sangat dituntut untuk keinsafan kita.. tetapi kalau aku pergi..nanti aku akan mimpi selama beberapa bulan dan aku akan sentiasa tak sihat.
ayah aku selalu cakap..

"ape yang angah takutkan... nanti kita mati kita akan macam tu juga"

aku hanya akan buat muka macam orang bodoh yang tidak pernah sekolah dan aku akan lari pergi ke kedai KEAT SEONG atau KEDAI MANIAM paling tidak pun aku akan lepak dekat MCD yang ada DRIVE THRU untuk mengelakkan paksaan ayah suruh aku pergi dekat dekat untuk menghilangkan rasa lain macam yang ada dalam diri aku ni.
AKU BUKAN PENAKUT!! KECUT PUN BUKAN!!
kan aku dah kata nanti aku demam dan mimpi yang bukan bukan.


hoi! hoi! hoi! kenapa cerita pasal kematian ni??
ok dah aku tak nak sambung..

No comments: