PENGIKUT

Thursday

MAKAN SAMPAI NAK TERBURAI ISI PERUT

opss!! okeyh tajuk entry macam tak sopan je untuk di baca kan.
tapi yang penting tetap capslock!! hahahahah!! saya memang suka
capslock untuk tajuk entry.

baiklah!! nak membelog jugak untuk hari raya ke empat dan kelima..
maksudnya..semalam dan hari ni.

semalam:

teman kakak kesayangan beraya.
menjemput rakannya di selayang baru pada
pukul 10(heh! 10 lebih2 sebenarnya) bergerak dari rumah
kemudian pukul 11.45 saya suruh kakak drive thru MAC DONALD melawati.
ye!! aku lapar bangun2 teros naik kereta!! wargghhhhh!!! (muka lapar sambil pegang garfu n sudu)

beraya di rumah kawan kakak kesayangan di selayang
ye! tepat selepas saya telan 2 mangkuk sundae(mcm ni ke eja sundae tuh??)
dan sangat kenyang telan soto lak!! oh my!! gila!!

selepas itu..
perjalanan seterusnya pergi seremban
dlm perjalanan saya suruh kakak belikan slurpee!!
kerana BIG MAC masih di tepi memanggil untuk di lahap!!
(bagus!! amal!! syabas!! makan lagi!! makan!! makan!!)
di rumah kawan kakak saya tidak makan
sebab AKU DAH RASA NAK MUNTAH!!
MAKAN BANYAK SANGAT!!




hari ini:
ye!! hari beraya beramai-ramai bersama kawan-kawan yang dicintai..
oh my!! saya sangat cinta rakan-rakan saya yang ini..

1st..
rumah syamimi yahya (perlu state nama ayah kerana ada dua mimi)
makan kuih raya perisa coklat yang bernama
'tak indah pada rupa tapi cantek pada rasa'
ye! makan kuih sangat banyak

sebelum itu..

" mimi (yg ini merujuk kepada mimi gawus) aku amik ko pukul 10 lebih2 ye"
sent mesej

"okeyh! jumpa 10 lebih2 kat rumah aku"
mesej reply

"mien.. jumpa kat umah mimi(merujuk kepada anak yahya) esok pukul 10 lebih2"
sent mesej

"okeyh! jumpa 10.30 esok!"
mesej reply
(aku cakap pukul 10 lebih2 dia nak 10.30 gak)
pendek citer mein dtg lambat gila!! heh!! ade je benda emergency dia nih

kemudian,
serang rumah nadh!!
dia nih kalo tak TERJAH memang kau tak jumpa lah sampai bila-bila
kau dah beranak pinak pun dia takkan tahu nya!! (marah nih!! marah!)
then angkut nadh sekali
terjah rumah seterusnya
di rumah ini, kami tak lepak lama kerana DIA TAK KASI RAYA RUMAH DIA
huh!! KEDEKUT!!
(lalalalala~~ nadh.. ni blog aku so.. ko jgn mengada nak banned!!)


seterusnya
rumah atiqah
rumah ini kami tak TERJAH kerana dia memang tahu
kami nak datang hari ini..
disini..
KAMI MAKAN NASI LEMAK + LODEH + AYAM + NASI HIMPIT
oho!!! start engine makan bermula disini

kemudian,
terjah rumah asyuhada!!
nasib terjah kami semua menjadi!!
semua orang ada dirumah!!
TERBAEKKK PUNYA PLANNING!!
disini..
KAMI MAKAN MEE KARI
maaf- asyu- kami-terjah-rumah- kau-pakai-redah-je-nasib-sedara mara- kau
belom-datang!!-


kemudian,
kita TERJAH rumah dayah!!
TERBAEKK!! dia bagi air oren + strawberry Hasilnya rasa laici
so.. kalo sesapa mengidam gila nak laici tapi laici dah sold out
kat kedai MANIAM kat kedai KEAT SEONG kat kedai PAK ABU pun habis
ha..campo2 lah air kat rumah korang tuh.


lepastu..
rumah...
hmm..
aku!!!
mak aku masak laksa!!
so.. BEDAL LAKSA LAK!!
(makan ye kawan kawan!! makan lagi!!)


last rumah..
rumah syamimi gawus(kan aku kata kene mention nama ayah sebab ada dua mimi)
disini..
KAMI TELAN MEE GORENG pula!!
hambik kau!!!!


**lihatlah kawan-kawan.. betapa banyaknya kita semua makan hari ini bersamaan hari raya kelima!!**


++ tak upload gambar sebab tertinggal usb kat hostel..sekian harap maklum!!++

4 comments:

skamals said...

eleh...banyak menu...
tapi makannye sikit sikit...
ape ade hal?? ehehehehe.....

amalina wahida said...

skamals~> sikit2 lama2 jadi bukit..hehehhe

Asyu said...

haha, gilo la korg, makan..makan..makan..makan..dan makan serta makan!! hahaha apa pun sowey tak dapat join korg convoi raya..

Anonymous said...

ama!!subhanallah bnyk do!!!ya rabbi....ishh3..

-nuraaminahazhar-