PENGIKUT

Saturday

sila baca..aku memang excited gila

ha!!
betul-betul aku excited + teruja+ excited+teruja+excited+++++++ (haahaha!! 2 bahasa ni je aku lancar untuk menerangkan aku teruja+excited)

okeyh! nak tahu kenapa aku excited?? heh!! sabar.. aku nak cerita lah nih.. heh! sabar..sabar ye..jangan tarik-tarik baju ok??

1) semalam aku tidur pukul 4 pagi tepat!! baiklah excited xsignment dah siap!! JUTAAN TAHNIAH untuk aku..

2) xcited sebab bangun sahur lambat dari orang lain.. hahahahah!! diam! bairlah aku excited sorang-sorang..

3) tengah makan, mak kata tahun ni raya 1st kat kg mak!! baiklah aku memang excited!! terus makan laju2.. minta2 semua pakcik yg bagi duit raya 'besar' balik sekali tahun ni!! ehe.. mata duitan.. sila angguk..

4) tengah makan tak habis lagi(mcm mana kau nak kurus ni?makan tak habis2?).. mak kata ayah ajak pergi shopping hari ni!! SHOPPING???!!! waaaa... aku memang teruja + excited dengan perkataan tu!! semangat gila aku makan sahur pagi tadi..

5) jangkaan shopping keluar dari rumah pukul 10.. tapi lepas sahur aku, along, apip, wani, ahmad pergi bergurau senda sampai pukul 7.30.. selepas itu kami semua tidur dengan nyenyaknya.. sampai terkejut ngan suara bising mak aku suruh bangun!!!! bangun!!! ayah aku dah hon2!! kereta.. baiklah.. haru biru kan?? dengan cepatnya, kami semua siap pukul 10.30!! perghh!! kami memang TERBAEEKKK!!

6) okeyh.. shopping2 dengan asyiknya.. baju, seluar..hmm... ha! itu jerlah belinya kot!! hahahahah!!

7) okeyh!! start satu cerita kelakar plak.. cepat!! kau kena gelak dahulu!! cepat!!sekarang!! (ok! kejam mcm ni)

aku pergi tengok satu kedai ni.. kedai kain baju kurung.. saje je lah tengok kain corak batik... lepastu ayah kata.. pilihlah nak yang mana.. aku dengan pantas masuk terus dan pilih!! hahaha!!

ok.. masuk sorang2..tak tahu lah kedai tu pekerja dia bangladesh ke pakistan ke apa kan.. dia pun suggest2 lah kat aku macam2 kain bercorak batik.. aku pun jalan2 dalam kedai tu. ha!! jumpa! tunjuk kat ayah, mak, along.. semua angguk! ok! kain ni angkat!!

baiklah.. kene beli lining.. kain tu jarang.. mamat yg suggets2 kat aku tu bwk aku pergi tempat lining2 yang tersedia di situ.. aku pilih2.. then dia pun nak gunting.. aku tunggu lah dia gunting..

lepastu masa tengah gunting2 kain lining tu.. dia pun tanya aku..

" how old r u 'adik'?" (aku tak dpt nk describe kat kamoo semua muka dia tanya aku tu mcm mana..tapi aku rasa muka dia macam lain macam je)

"i'm 20" dengan bangganya aku cakap! ceh! tua lah kau..

"what's ure name?" dgn muka masa 1st2 tadi.

"i'm amalina.." ok! aku dah rimas skrg ni.. kedai dia takde aircond ke??!!

" so u r study 'adik' ? dgn muka yg mcm tu gak

"yup i'm study.." aku buat2 tgk kain lain sebab dah mmg rimas gila.. aku rasa nak jerit kat along yg tengah tunggu kat kaunter.. apesal dia panggil adik tu mcm lain macam?

"so, that's ure father n all them ure sister n brother?" sambil dia pegang2 kain dia gunting tu

"yup2" masih senyum.. tapi masa ni aku dah nak mencarut dah.. bapak lama dia gunting kain 2 meter je pon!!

" u said u r 20..but ure look not like 20.. i thought u r 18 or something.." dia ckp lagi.

"owh..really" aku juz senyum..sbb masa ni dlm hati 'apa dia nak sebenarnya ni?? bagi kain yang dah gunting sudahlah.. pastu aku blah tgk kain lain.. kak aku dtg.. agak2 dia mcm hidu something fishy kot..

"amalina, this ure kain, 2 meter 10 ringgit 1 meter 5 ringgit.." dia tunjuk kain lining yg dia gunting bapak lama tuh..

aku mcm tak dengar apa dia cakap.. tapi aku angguk jerk..then senyum..pastu pandang kak aku sambil buat muka " mamat bangla ke iran ke pakistan ni MENGORAT angah tadi..asal kau tak dtg cepat2??" pastu aku pergi dekat kak aku..

lepastu bapak lama nak bagi baki duit.. aku dah takut kot.. nasib r..adik aku teman tunggu baki.. pastu satu family dtg kedai tu..

apa kau gelak-gelak? hahahhahaha!! okeyh2 aku benarkan kau semua gelak. sebenarnya, banyak lagi yang mamat tu cakap kat aku yang membuatkan aku rasa tak sedap hati tapi aku dah lupa apa dia cakap.. tapi.. jangan risau..aku selamat!




rugi aku tak bergambar ngan mamat tu..
boleh publish kat sini..
HAHAHAHAHAHHAHA!!

(aku tak nak pergi kedai tu lagi..takut!)

No comments: