PENGIKUT

Sunday

apa yang bezanya, masa kecil dan masa besar

mari lihat serba sedikit senarai perbezaan yang dapat aku temui sepanjang semalam..


1) masa kecil dahulu..aku rasa solat terawikh tu sangat lama..sampaikan aku boleh tidur
masa besar sekarang.. aku rasa solat terawikh tu kejap je.. walaupun kau buat 20 rakaat(heh! kau jgn berlagak boleh tak?)


2) masa kecil dahulu.. aku ingatkan solat terawikh ni memang 20 rakaat..
masa besar sekarang.. aku dah tau solat terawikh boleh buat berapa yang kau suka dan aku sudah mula memendekkannya..


3) masa kecil dahulu.. aku rasa waktu nak tunggu berbuka..lama gila.. sampai aku rasa boleh gila
tengok air keladi kat bazar ramadhan..
masa besar sekarang.. aku rasa macam tiba-tiba je dah azan maghrib.. (heh!! boleh tak jangan berlagak??!!)


4) masa kecil dahulu.. aku tak tahu apa yang aku buat untuk habiskan waktu sambil menunggu berbuka puasa..
masa besar sekarang.. aku rasa aku macam buat benda berfaedah sambil menunggu waktu berbuka puasa..


5) masa kecil dahulu.. lepas sahur aku akan tidur dan aku akan cari alasan untuk tidak pergi ke sekolah..
masa besar sekarang.. aku akan tidur jugak setelah setengah jam sahur.. dan aku tak okeyh diulangi tidak dan tidak mencari alasan untuk tidak ke kuliah..


6) masa kecil dahulu.. okeyh!! cukup lima perkara jerk.. ini edisi limited!! muhahahaha!!!

6 comments:

mybreakfastclub said...

selamat berpuasa :)

amalina wahida said...

mybreakfastclub~> selamat berpuasa juga untuk kamoo =))

mybreakfastclub said...

tQ :)hari ini full lagi..yay! hoho

buncha said...

yup2.
kck2 dlu lama je rasa.
ble dah besar ni xla lama sngt^^

amalina wahida said...

mybreakfast club ~> waa...full eh?? bagus2!! (sambil tepuk2 bahu kamoo)


*tapi..full ape ek? full terawikh kan??

amalina wahida said...

buncha~> betul2.. tak lama mana.. buat2 keje tetiba dah maghrib..tetiba dah sahur plak.. heheh