PENGIKUT

Wednesday

ungu menjadi pilihan

baru aku terasa..
sejak dua menjak tiga menjak nih..
aku dah kehilangan kata-kata, idea, buah fikiran dan sebagainya..



aku nak berkarya di blog ni pon aku tak tau nak
berkarya apa..
okeyh.. sgt2 bosan!!!


cuba fikir bersama-sama dengan aku..
kenapa aku boleh jadi macam ni??



adakah sebab dah habis exam?
adakah sebab terlalu banyak membaca?
adakah sebab 'gila' aku datang semula??
atau aku dah semakin tua??
(tua???? ade kene mengena ke??)



sungguh..
aku tak paham kenapa aku boleh jadi macam ni..



semalam..
aku main-main dengan laptop nih..
lepastu aku tengok kat luar melalui tingkap <--tingkap ke jendela eh??



tiba2!!!!
eh!
apesal sume bende aku nampak macam ada dua??
pokok-pokok sume menjadi dua..
dan ala2 kabur mcm ade kabus??
(okeyh2 suke hiperbola kabus sume masuk)




aku pejam mata..
aku bukak balik..
same!!!
apesal nih weyh???



then..
aku amik objek berwarna ungu dalam kotak yang tertulis
"menara optometrist"
aku pakai..
aha!!!!
nampaknya..
mata ini memerlukan objek ini sekarang..
(so..amalina jgn mengada2 tak nak pakai spec sekarang! sedar dirilah.. kamoo tuh rabun)









ingat senang ke nak jadi cikgu??
susah tau..macam2 kene belajar..
cikgu..jentera manusia..

No comments: