PENGIKUT

Saturday

home sweet homee~~

aku dh bgtau kat kamoo sume kan??
aku balik hari sabtu...
means that..hari nih lah kan??

okeyh2...
pepagi dah gerak kat pak guard
dan berpeluh dengan amat dahsyat
dan dah macam 'semut pergi jogging' dah..
(jauh weyh antara asrama ngan pintu pagar depan institut nih!!)


bila sampai kat rumah..
rase macam nak peluk-peluk dinding rumah..
entah!
tetiba jerk rindu kat rumah..
(actually rindu kat sume yg ade kat rumah ni)

"angah! mak masak laksa dengan nasi lemak!"
perghh!! menggugat nafsu nih!!
tukar baju terus gerak dapur..

'hmm..makan laksa sikit dulu..lepastu makan nasi lemak'
(hati berdetik dengan penuh keterujaan!!)

perghh!! perut keras mcm hape jerk!!
penuh weyhh!!!
tak sampai 1 jam perut rehat..
nasi lemak lak jadi mangsa!!
(weyh2!! aku nak jadi ape ni makan macam jin nih??)


beberapa minit selepas makan..
"uhu..sakit perut!!sakit perut!!"
(sambil tertonggeng2 pegang perut yg keras tahap mokhsya)


"ha..padan muka..makan macam hape lagi!"
(along!! angah nampak ko kecik sangat tyme nih!!)


at last!!
aku buang sume sekali dengan bersihnya!! lalalalala~~
(nasib baik tahap pencernaan aku berjalan dengan lancar)


3benda yang aku rasa paling best buat kat dalam dunia nih...
mandi, makan, tidur.. <-- hahahahha!! terok kan aku nih??


kat umah boleh makan macam hape jerk..
boleh tidur tanpa risau tentang kelas..
boleh mandi lama-lama dan tak perlu risau dengan perkataan nih

"amal! kau mandi ke pengsan??"

"weyh!! buat apa lama-lama dalam toilet weyh??!!"

"cepatlah weyh, orang lain pun nak mandi"

"ko telan air ke kat dalam toilet tuh??!!"

"cepat!!cepat!!cepat!!"



(sukati aku lah weyh..kamoo sume nak mandi..masuk shower lainlah!)









uhu..memang betullah..
rumahku syurgaku..
serius sampai sekarang..
kadang-kadang aku masih homesick..

No comments: