PENGIKUT

Wednesday

berusaha atau biarkan sahaja tanpa melakukan apa-apa

sejak akhir-akhir ini..
aku sedang berusaha untuk mendapatkan sesuatu..
dan aku rase sangat susah untuk mendapatkan sesuatu tuh..

selama nih..
aku hidup dalam kesenangan..
apa yang aku nak..
mak ayah aku selalu berusaha untuk tunaikan..
sampaikan AMIR pon dah jadi kenyataan
ada melepak kat rumah tunggu tuan dia balik nih..


aku ingat lagi..
mase dulu kecik-kecik..
aku nak sangat-sangat basikal..
setiap kali aku dapat no1 bila pekse aku tuntut basikal tuh..
sebenarnya basikal tuh aku nak sebab kawan-kawan aku sumernyer ade basikal tyme tuh..
lama tau nak dapat basikal nih..
aku dah masuk form1 baru le dapat basikal..
itu pon bukan aku punyer!!
adik aku punyer!!
(amad! ko kecik biar angah pakai ko nye basikal..hahahaha)


lepastu.. aku nak henfon..<--macam ni eh eja handphone dalam bahasa melayu??
pergh.. mase ni nak henfon bukan sebab apa..
sebabnya same macam aku nak basikal dulu..hahahaha
form3 aku baru dapat henfon..<--form 3 ke?? rasenye macam minta pastu dapat jerk??


okeyh..pastu aku tak minta pape pon kat mak ayah aku dah..
sebab dh masuk asrama..
so influence2 jahat tuh dah tak telap dalam diri aku..
aku nak tyme nih sumenye kene usaha aku sendiri..
mak ayah aku hanya boleh doa, redha dan restu dari jauh..
tapi..setiap kali 29 APRIL aku akan dapat objek-objek yang aku inginkan..
alhamdulillah..


sekarang..
aku dapat AMIR..
yer.. inilah objek yang paling besar yang aku pernah dapat..
dan ini adalah objek terbaru yg sangat bermakna dalam hidup aku..
dan ia menjadi lagi berharga sebab sumenye berlaku bersempena
29 APRIL
(encik kamsari dan puan rohamah.. anakmu sangat menyayangi kamoo berdua)


cuba kamoo sume lihat semula objek2 yang aku minta dan aku dapat dari penceritaan diatas??
senang kan aku nak dapat objek-objek di atas..(bukan riak tau)
(aku hanya senaraikan objek-objek yang aku rasa amat bermakna dalam hidup aku)


aku tak pernah rase susah pun untuk dapatkan objek-objek diatas..
tapi sekarang nih..
aku rase amat-amat susah untuk mendapatkan 'sesuatu'
kenapa ye susah sangat nak mendapatkan 'sesuatu' tu?
mungkin disebabkan 'sesuatu' tu bukan objek tetapi manusia..
(mungkin juga)

tapi.. aku tak pernah rase sesusah ini untuk mendapatkannya..
aku sedang berusaha untuk mendapatkannya..
tapi.. macam mana??
setiap kali aku cuba mesti gagal..
ada sahaja rintangan untuk aku dapatkannya..
aku tak tahu mcm mana caranya nak dapatkannya..


kamoo sume ada suggestion tak cara mcm mana aku nk dapatkannya??
kerr.. kamoo sume rase aku perlu berhenti dari mendapatkannya??







berharap dengan sangat..
"sesuatu" itu akan menyedari..
suatu hari nanti..
sungguh..
setiap saat *kamoo dalam doaku...

*kamoo= "sesuatu"

No comments: