PENGIKUT

Friday

akukah yg bersalah??

okeyh..
baiklah mungkin kisah ini agak peribadi..
tapi mcm tak kot.. hahahha..


aku ym ngan seseorg tadi..
dia pernah menjadi org penting
yg sebahagian dari hidup aku..
(suatu waktu dulu!)


okeyh.. mula2 ym..
mcm bese tanya khabar
bg salam sume..
tade pape..jadi..
dan aku mmg takde rase nk gado atau menyakitkan hati dia dah..
jauh di sudut hati
serius dah tak nak tersakitkan hati dia...
(sbb setiap kali ym mesti gado ngan dia)


then aku men tukar2 status..
aku type sesuatu..
hnya untuk mempamerkan perasaan aku pada status tuh..
(so..aku tak salah..aku tak kaco sesapa pon)


aku tukar lagi status aku..
hanya untuk menyatakan apa yg aku rase waktu tuh..
setiap status aku tade kene mengena ngan dia pon..
aku tak buat statement yg menyakitkan hati dia pon..
(serius! aku tak buat apa2)



then aku ngan org tuh borak mcm bese..
tetiba..
aku tatau aku salah apa..
dia type satu statement yg mengguris hati aku..
serius..
aku sangat terasa hati ngan statement dia tuh..
kenapa dia mempersoalkan sesuatu yg tak sepatutnya pada aku..
sangat terguris..
sangat2 terguris..
aku tak sangka sampai hati dia mengeluarkan statement tuh..
bagi aku.. ='(
(aku rasa sangat terhina)


mungkin dulu..
mase dia jadi org penting dlm hidup aku..
mungkin aku tersakitkan hati dia..
tapi sumenye tak disengajakan..
nobody perfect kan??
tapi..aku dh minta maaf sebelum
kami melepaskan diri masing2..
dan masing2 dh adapt situasi tuh..


aku tak faham..
kenapa dia mengutarakan statement tuh..
adakah disebabkan aku tersalah type lagi..
adakah kene mengena ngan status yg aku type tuh..
apekah??
apekah??

serius aku tak faham..
belum sempat aku nak type dengan lanjut..
org tuh off9..


seriusly.. aku rasa bersalah..
sbb.. aku tak sempat nk minta maaf..
aku tatau bila dia akan on9 lagi..
then.. aku tatau.. kalau
aku minta maaf.. dia akan terima atau tak
(even aku tatau aku bersalah atau tak)







untuk yg berkenaan..
kalau terbaca blog nih..
maaf yer..
tatau apa yg salah..

saya tak pernah kata mcm tu
even awak tak pernah nk jaga hati saya pon..
saya tak pernah buat mcm tu..
serius.. tatau kenapa awak ckp saya mcm tu..
harap leh kwn mcm bese..
serious tak faham apa yg jadi..
apa2 pon minta maaf ye..
maaf segalanya...









ingat senang ke nak jadi cikgu??
susah tau..mcm2 kene belajar..
cikgu.. jentera manusia..

No comments: